10 مدل از بهترین پمپ هوای آکواریوم موجود در بازار

آکوابی
11 اردیبهشت, 1401
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

یکی از تجهیزات ضروری برای راه اندازی آکواریوم پمپ هوا آکواریوم است. تمامی آبزیان برای ادامه حیات خود به اکسیژن محلول در آب‌ نیاز دارند و این امر در مورد ماهیان زینتی آکواریومی نیز صدق می‌کند. در آکواریوم ها به دلیل بسته بودن سیستم پس از گذشت مدتی سطح اکسیژن آب کم شده تا نهایتا به نزدیک صفر میرسد. در این زمان ماهیان زینتی به سطح آب نزدیک می‌شوند و در آن جا تجمع می نمایند و اگر اکسیژن رسانی مناسب انجام نگیرد پس از مدتی دچار خفکی شده و تلف می شوند‌. پس در صورتی که تجمع ماهیان را در نزدیکی سطح آب مشاهده نمودید، حتما به فکر اکسیژن رسانی و افزایش سطح اکسیژن آب باشید.
ماهیان توسط آب شش های خود می‌توانند از اکسیژن محلول در آب استفاده کرده و تنفس نمایند. بنابراین حباب‌های ساخته شده بوسیله پمپ هوا به طور مستقیم مورد استفاده ماهیان قرار نمیگیرد، بلکه حباب ها وقتی به سطح آب میرسند میترکند و باعث ایجاد یک جریان و حرکت به صورت دائمی بر روی سطح آب آکواریوم می شوند. این جریان باعث تبادل اکسیژن در سطح آب مابین هوا و آب می شود و گاز دی اکسید کربن از آکواریوم خارج شده و به جای آن اکسیژن وارد می شود. این‌همان اکسیژن محلول در آب است که ماهیان از آن تنفس نموده و به حیات خود ادامه می دهند.
در آکواریوم های پلنت یا گیاهی توصیه می شود در زمان تزریق co2 ميتوانید پمپ هوا را خاموش کرده تا دی اکسید کربن تزریقی کمتر به هدر رود. البته توجه‌ داشته باشید که شب ها با خاموش کردن سیستم‌ نورپردازی آکواریوم، گیاهان شروع به تولید co2 میکنند در این مواقع حتما باید پمپ هوا را روشن نمود.
در زمان انتخاب پمپ هوای مناسب باید به چند نکته توجه‌ نمود.
اولا از یک‌ پمپ هوای متناسب با حجم آکواریوم ‌استفاده‌ نمایید. هرگز برای یک آکواریوم کوچک از یک پمپ هوای قدرتمند با چند خروجی استفاده ننمایید. این امر باعث تلاطم در آب آکواریوم شده و آرامش ماهیان را به خطر انداخته و آن ها را خسته می‌کند. همچنین ترکیدن‌ حباب های بسیار زیاد در یک‌ آکواریوم‌ کوچک باعث استرس در ماهیان خواهد شد. اگر یک‌ آکواریوم ‌بزرگ‌ دارید باید از پمپ هوای قوی استفاده ‌نمایید تا جریان آب مناسب در سطح آب آکواریوم ایجاد گردد.
دوما اگر تراکم و تعداد ماهیان‌ شما در آکواریوم زیاد باشد بهتر است از پمپ هوای قوی استفاده شود تا اکسیژن لازم‌ تامین شود.به این نکته توجه کنید که هرچی اندازه حباب های ایجاد شده بزرگتر باشد، میزان انحلال اکسیژن در آب کمتر میگردد، همچنین حباب های بزرگ در زمان رسیدن به سطح آب می ترکند و صدای بیشتری نسبت به حباب های کوچکتر ایجاد می‌نماید، این امر باعث ایجاد استرس در ماهیان خواهد شد.پس برای ریزکردن و پودری کردن حباب های ایجاد شده از جریان هوای پمپ باید از سنگ هوای با کیفیت و مناسب استفاده شود.

انتخاب بهترین پمپ هوا متناسب با آکواریوم‌ ما

پمپ هوای آکواریوم باید متناسب با حجم آکواریوم باشد. ضمنا اگر محل قرارگیری آکواریوم در نزدیکی محل استراحت شماست، باید از پمپ هوای کم صداتری استفاده نمایید.
کمپرسورهای هوا نیز جهت تامین اکسیژن در آکواریوم‌های بسیار بزرگ و یا حوضچه‌های پرورش ماهیان و یا در فروشگاه‌ها و سالن‌های پرورش ماهی مورد استفاده قرار میگیرند و می‌توانند چندین آکواریوم را بطور هم‌زمان اکسیژن رسانی نمایند.
بدلیل لزوم استفاده مداوم و همیشگی از پمپ هوا در آکواریوم، قطع جریان‌ هوا و خاموش شدن پمپ هوا می‌تواند برای ماهیان ایجاد مشکل نماید، این مسئله در زمان قطع برق باعث اختلال در اکسیژن رسانی به آکواریوم می‌شود.
برای جلوگیری از این معضل میتوان از پمپ هوای شارژی استفاده‌ نمود.
بتازگی انواع پمپ هوا شارژی با قیمت مناسب در بازار موجود می باشد. این‌ نوع پمپ هوا بدلیل ایجاد جریان‌ مداوم حتی در زمان قطعی برق طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و‌مورد استقبال آکواریوم‌‌داران قرار گرفته است.
پمپ هوا شارژی بلافاصله پس از قطع شدن جریان برق بکار افتاده و عمل اکسیژن رسانی را انجام می‌دهد . در داخل این نوع پمپ ها باطری های قابل شارژی قرار گرفته است که با اتصال به برق شارژ شده و در زمان قطع برق بکار افتد.
اکثر این‌ پمپ های شارژی قابلیت کارکرد با اداپتور و همچنین برق باطری را دارند.
در ادامه به معرفی چند مدل از پمپ های باکیفیت و چند نوع کمپرسور هوا و پمپ هوای شارژی می پردازیم تا شما بتوانید نقاط ضعف و قدرت این پمپ هارا بهتر بشناسید و براحتی بهترین پمپ هوا آکواریوم را برای استفاده خود انتخاب نمایید.

بررسی بهترین پمپ هوا آکواریوم

۱. پمپ هوا تترا APS 150

دارای یک خروجی هوا
کیفیت بسیار عالی ساخت آلمان
مناسب آکواریوم های ۸۰ تا ۱۵۰ لیتر
یکی از کم صداترین اتواع پمپ های هوا
بدلیل صدای خیلی کم این پمپ هوا در آکواریوم های موجود در اتاق خواب نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

۲. پمپ هوا ولترون ۵۰۰۰ اوشن فری 

دارای دو خروجی هوا
کیفیت عالی ساخت سنگاپور
مناسب آکواریوم های ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر آب
دارای ولوم تنظیم خروجی هوا
یک پمپ کم صدا و با کیفیت
در بسته بندی این پمپ هوا ۲ عدد نازل خروجی و ۲ عدد سوپاپ یک طرفه بهمراه شیلنگ هوا و ۲ عدد سنگ هوای بسیار با کیفیت که هوارا به صورت پودری در می آورد و مانند دیفیوزر حباب را خارح می سازد وجود دارد.
توان مصرفی : ۳.۷ ولت
قدرت هوادهی: ۳.۱ لیتر در دقیقه
پمپ هوا هایلا 5505

۳. پمپ هوا هایلا ۵۵۰۵ 

دارای دو خروجی
قوی ترین پمپ هوای این سری است.
دارای ولوم حهت تنظیم جریان خروجی هوا
یک پمپ هوا قدرتمند است که مدتهاست در بازار ایران یافت میشود و در بین حرفه ای ها طرفداران بسیار زیادی دارد.
توان مصرفی: ۶.۵ وات
قدرت هوادهی: ۵.۵ لیتر در دقیقه

 

۴. پمپ هوا شارژي سوبو SB-328 

دارای ۲ خروجی
قابلیت استفاده در زمان قطع برق یا هنگام حمل و انتفال ماهیان و یا در زمان ماهیگری با خرید این پمپ هوا دیگر نگران قطع برق و در نتیجه کمبود اکسیژن در آکواریوم خود نباشید. این پمپ هوای شارژی با کیفیت و بسیار کاربردی و جدید است و بتازگی در ایران مورد استفبال بسیار زیادی قرار گرفته است.
توان مصرفی: ۲ وات
فدرت هوادهی : ۶ لیتر در دقیقه

۵. پمپ هوا ریزن AIR- 8000

دارای ۴ خروجی از جنس استیل و بسیار با کیفیت
این پمپ فدرنمند صدا و نویز کمی ایجاد می نماید و مناسب آکواریوم های بزرگ می باشد.
دارای پیچ تنظیم و یا ولوم جهت تنظیم خروجی هوا
توان مصرفی: ۸ وات
قدرت هوادهی: ۹ لیتر در دقیقه

۶. پمپ هوا آکواتک AQ 948 

دارای دو خروجی هوا
یکی ار بهترین پمپ های هوای آکواتک است و نسبت به بقیه صدای بسیار کمی تولید می نماید.
دارای طراحی بسیار زیبا و پیچ ولوم تنظیم خروجی هوا است.
این پمپ قوی برای آکواریوم های با ارتفاع زیاد (۷۰ سانتی منر) و حجم بالای ۲۰۰ لیتر بسیار مناسب است.
توان مصرفی: ۱۰ ولت
قدرت دمندگی هوا: ۸ لیتر در ساعت

 

۷. پمپ هوا (کمبرسور) ریزن ACO 003 

پمپ هوا پزتوان ریزن مناسب برای استفاده در آکواریوم های بسیار بزرگ و یا سالن های پرورش ماهیان زینتی است.
این پمپ هوا دارای کیفیت بسیار بالای ساخت با آلیاژ مرغوب آلومینومی است. بدون نیاز به روغن و بدون دیافراگم و یکی از بهترین اتواع کمپرسور های بازار می باشد.
توان مصرفی: ۴۵ ولت
قدرت دمندگی هوا: ۶۵ لیتر در ساعت

۸. پمپ هوا Jix مدل Jiy-318 

یک پمپ هوای بسیار زیبا با طراحی خاص و رنگ ویژه می باشد.
میزان جریان هوادهی در این پمپ هوا کاملا یکدست و مداوم است. این پمپ هوای کم مصرف برای آکواریوم های کوچک تا متوسط بسیار مناسب است.
توان مصرفی: ۳ وات
قدرت هوادهی: ۳ لیتر در دقیقه

۹. پمپ هوا سوبو SB-222 

دارای یک خروجی هوا
مناسب برای آکواریوم های کوچک و یا تنگهای کوچک و یا هچ کردن آرتمیا این پمپ هوای کم مصرف و بسیار با دوام است.
توان مصرفی: ۳ وات
قدرت هوادهی : ۳ لیتر در دقیقه

۱۰. پمپ هوا سوبو AP- 700 

دارای دو خروجی هوا
این پمپ هوای قدرتمند با داشتن قیمت مناسب و مقرون بصرفه، کیفیت بسیار خوبی دارد.
دارای دکمه جهت تنظیم جریان خروجی هوا است.
توان مصرفی: ۷ وات
قدرت هوادهی : ۹ لیتر در دقیقه

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.